over mij
Zoals velen onder ons ben ik in mijn leven altijd op zoek geweest naar een goede balans tussen actief geëngageerd zijn en tot rust kunnen komen. Dat is vaak geen vanzelfsprekendheid, eerder een proces waar je blijvend aan kan sleutelen. Met technieken zoals yoga, meditatie en relaxatie heb ik geleerd hoe waardevol het is om beter in het nu te kunnen leven.
Omdat ik actief was als leiding bij de jeugdbeweging en creatief bezig was met beeldende kunst, eerst in het secundair onderwijs en later als hobby in de academie, was het vrij logisch dat ik ging studeren voor kleuteronderwijzeres, waarvoor ik in ’98 afstudeerde. Na enkele jaren in het basisonderwijs werd ik leerkracht in het buitengewoon onderwijs (Type 2 en Type 4).
In deze periode ontmoette ik mijn man Chris. Samen met onze dochter Flo (°2003) en onze zoon Cesar (°2007) wonen we in Mortsel. En ja hoor, als ouder ervaar ook ik dat opvoeden een organisch proces is, een uitdaging die je met vallen en opstaan elke dag opnieuw aangaat.
Sinds 2011 ben ik leerondersteuner (vroeger GON / ION) in het gewoon onderwijs. Ik zie dagelijks hoe belangrijk het is om kinderen in hun kracht te zetten, op zoek te gaan naar hun talenten om van daaruit een sterkere eigenwaarde op te bouwen. Hierbij heeft het kind heel zijn omgeving nodig om zichzelf te leren kennen, om te mogen zijn wie het is.
opleiding
Basisopleiding ‘Integratieve psycho-sociale begeleider’ en integratieve kindertherapie (Educatieve academie) ‘24 - ‘27
Professionele opleiding tot kindercoach ‘22
Professionele ba-na-ba: buitengewoon onderwijs ‘00 - ‘02
Educatieve Bachelor: leraar kleuteronderwijs ‘95 - ‘98
vorming
Rots en water training (Stijn Jacobs) ‘24
Creatieve werkvormen in de individuele therapie (Katrien Cassiers) ‘24
Kickstart Your Dream (Hanne De Meester & Els Lambrechts) ‘23-’24
Open heart training (Gerlinde Cooyman) ‘24
Emotionele ontwikkeling over kunnen en aankunnen (Anneleen van Raemdonck) ‘24
Verscheidene vormingen rond A.S.S. (autisme centraal)
Emotionele Ontwikkeling binnen de metafoor van “de draad” (Karen Van Dyck - Anja Hamaekers)
Oplossingsgericht werken (Chris van Dam) ‘21
Sociaal-emotionele vaardigheden (Lies Ledegen) ‘21
Verbindende communicatie voor ouders van jonge kinderen: De giraf en de jakhals (Fran Delbeke) ‘21
Deep democracy (Nathalie van Renterghem) ‘20
Levend verlies & kinderen helpen bij verlies en verdriet (Manu Keirse) ‘20
HSP: Hoogsensitief & Happy (Enya Hooyberghs) ‘20
Anders kijken en luisteren naar kinderen (Lut Celie)
Transcendente Meditatie ‘20
Verscheidene vormingen vanuit leersteuncentrum